marți, decembrie 04, 2007

sandu tudor 9 scara ana


ca un copil razgaiat ce sunt, mi-am creat prostul obicei de a merge cu taxiul. zi de zi, de vreo trei ani incoace, in jurul orei 12 20 o sun pe centralista fonfanita de la general taxi, ii recit adresa formulata impecabil si inchid, plictisita, fara sa-i multumesc si ignorandu-i salutul.

inevitabil, m-am lovit de diversi soferi, unul mai ticnit, mai hot(z) sau mai parasutat decat altul. de exemplu, cu domnul "03 mys", m-am imprietenit. stiu ca are o fata plecata in strainatate care s-a maritat acum vreun an si este bunic de putin timp. detin un cd cu nunta respectivei(la care, recunosc, nu m-am uitat), si am vazut o multime de poze cu plodul. ma claxoneaza de cate ori ma vede si ne facem calduros cu mana.
in schimb, fug cat pot de tare de mosuletzul cu dacia nova care pute a muceagai, sosete imputite, lapte alterat si alte mirosuri(masina, el are doar n-are dinti). ma-ntreb, chiar nu se fac contraole privind buna starea inariorului masinii?

totusi, am trecut si prin mai rele... in plin trafic, eu visatoare in spate, el implicat in procesul de condus, pana se aude un zgomot de afara; tresar si realizez: se harjaise de masina parcata, dar n-a avut nici o reactie, fluxul injuraturilor a ramas constant, viteza la fel.

de departe ce-i mai mari ochii i-am facut cand, dupa ce i-am inganat taximetristului cu pricina unde vreau sa ajung, m-a intrebat senin "where?"... intr-o fractiune de secunda mi-au trecuta prin cap 1 milion de intrebari(de la "astia angajeaza si straini" la "i-am vbit in engleza fara sa-mi dau seama?"), dar n-am reusit sa articulez decat: "a?". taxidriver-ul: "do you speak english?" eu: "aaaaa, ihi", el: "let`s speak english" eu: "aaa...ok". m-a lasat in pace dupa, probabil i-o fi fost mila de cat de pierduta in spatiu eram. m-am dezmeticit, iar cand am ajuns la destinatie am zambit fermecator si i-am spus, hotarata, "bye bye".

mi-am luat, insa, revansa cu alta ocazie. solicit la casa casatoriilor(cu intentia de a ajunge in taclale) si, ca de fiecare data, aud "scoateti actele, gata?", numai ca de data asta nu sunase ca o gluma. "da", confirm serioasa. il vad cum se schimba la fata... incepe sa-mi spuna cat de tanara si de frumoasa sunt, sa ma gandesc mai bine inainte sa o fac, ca barbatii nu merita, ba par chiar si inteligenta. eh, bine, hai, treaca de la mine ca-ti par inteligenta, ajungem, il rog sa traga in fara barului, pare sa-si revina dar insista pe idee: "ah, ce m-ati speriat, sa nu va casatoriti"...


[Un tip opreste un taxi. Merg ei ce merg, si-n fata apare o intersectie
cu semaforul pe rosu. In loc sa franeze, soferul accelereaza si trece pe
muchie de cutit prin intersectie. Pasagerul, alb ca varul striga:
- Ce faci dom'ne, esti nebun?! Era sa ne ciocnim !
- Lasa, domnu' ca stiu eu ce fac; eu sunt meserias...
Mai merg ei o bucata de drum. Din nou o intersectie, si din nou pe
rosu. Cu aceeasi tehnica, soferul trece in viteza, evitand in extremis
accidentul.
Pasagerul, cu tahicardie, striga:
- Ajunge omule! Esti asasin sau ti-ai iesit din minti? N-ai vazut ca
era rosu?!
- Sefu', nu-ti fa probleme ca stiu eu ce fac. Dom'ne, eu sunt
meserias...
Dupa inca o portiune de drum apare o intersectie cu verde.Taximetristul, in
loc sa continue, franeaza brusc - fara sa intre in intersectie.
Pasagerul nu se abtine:
- Acum chiar ca nu te inteleg! De ce nu treci, ca doar e verde ?
- Aha ... las' ca stiu eu ce fac. Daca vine cumva un meserias de pe
dreapta ?]
 

Turtle Blues Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino